fbpx
Fotomarketing met green screen voor merk belevenis

11 Fotomarketig tips om er op beurzen, congressen of evenementen tussenuit te springen

Wil jij dit jaar eindelijk eens echt opvallen op een beurs of event waar jij met je bedrijf staat?
Dan zou ik ‘fotomarketing’ aan willen raden om je bereik te vergroten!
De combinatie van entertainment, foto herinnering een ‘happy’ leads blijkt een geweldige mix te zijn voor ongekend veel bezoek aan je stand.
In deze blog geef ik enkele super waardevolle tips waarmee je gegarandeerd meer bezoekers zult trekken.

1- Maak mensen direct enthousiast.

De eerste stap om mensen binnen te halen is natuurlijk het enthousiast maken van je doelgroep. Zelf heb ik gemerkt dat banners enorm kunnen helpen om mensen je stand in te trekken.
Daarnaast kan het ook geweldig werken als je vooraf al op platform kan communiceren dat er in jullie stand ‘gratis’ foto’s zijn te maken. Als mensen al enthousiast aan komen lopen en zeggen “Yes, ik heb jullie gevonden! Dan sta je echt al 3-0 voor.

2- Wat voor foto activatie past bij jouw doelgroep?

Denk van tevoren goed na wat voor foto jouw doelgroep het allerleukste zou vinden. De volgende mogelijkheden bieden wij aan:
– Linkedin foto’s (heb jij ook nog zo’n oude foto in gebruik?)
– Magazine cover (een iet groter printformaat geeft mensen echt een ongekende herinnering mee)
– Green screen (zet je gasten binnen no-time in elk gewenste omgeving)
– Decor setting (maak zelf een te gekke setting die past bij jouw merkbeleving)
– Confetti booth (laat je gasten helemaal losgaan met confetti en te gekke foto props)

foto activatie met directe print

3 – Laat de fotograaf de focus houden tijdens de foto activatie

Zorg er altijd voor dat er naast de fotograaf ook een host aanwezig is om de gasten na de foto verder te helpen.
Zo weet je zeker dat de fotograaf non-stop foto’s kan maken en jouw gasten de nazorg krijgen die ze verdienen.

4 – Jullie logo op de fotoprint maakt de merk belevenis helemaal compleet.

Nadat de foto is gemaakt, komt deze direct uit de printer rollen! Hoe geweldig is dat, instant printing. Dit is het aandenken wat mensen mee naar huis nemen en als eerste uit de tas halen om het op hun prikbord te hangen.
Jullie logo hoort daar natuurlijk ook op, want zo kom je als bedrijf ook nog bij de mensen in huis te hangen.

fotomarketing op congres

5 – Moeten we echt een fotoafdruk meegeven?

In de afgelopen 9 jaar hebben wij ondervonden dat de fotoprint echt het toefje op de taart is. Het is een kadootje dat ze niet snel zullen vergeten.
Bied jij alleen de mogelijkheid om de foto per email te versturen? Denk je echt dat jullie als bedrijf na de beurs nog op zullen vallen in de mailbox?

6 – En mooie PR achterwand geeft je echt een ongekende uitstraling

Wil jij een ‘rode loper’ effect creëren? Dan raden wij een achterwand met allerlei verschillende logo’s aan. Een PR backdrop noemen wij dat, het geeft werkelijk een heel mooie professionele uitstraling.

Fotomarketing Seed Valley_025

7- Je mailinglijst nog verder uitbreiden?

Met fotomarketing is het eenvoudig om je maillijst verder uit te breiden. Je kan mensen in ruil voor hun mailadres namelijk de fotoprint geven. Natuurlijk moeten ze dan nog wel de disclaimer goedkeuren. Wedden dat het overgrote deel hier gebruik van wilt maken?

8– Nog meer email marketing?

Hebben je gasten ‘ja’ gezegd op het achterlaten van hun mailadres? Dan is het natuurlijk een gemiste kans als er in die toegestuurde mail alleen maar ‘Dank voor je aanwezigheid’ staat.
Onze mails zijn compleet in HTML op te maken, met logo’s, links en natuurlijk een te gekke marketing boodschap.

9- Geef iedereen een foto mee naar huis

Met het maken van een gratis foto creëer je al een ‘feel good’ gevoel bij je gasten, maar als ze dan ook horen dat iedereen een foto maar naar huis krijgt! Wedden dat ze het volgende zeggen: “WOW, dit is echt de tofste stand van de hele beurs!”

10 – Doe jij aan follow up?

Is de foto en de mail het enige wat jouw gasten meekrijgen? Nee toch!
Zorg na de beurs voor een goede follow-up van deze zeer warme vrolijke contacten. Van ons krijg je nog een overzichtelijke lijst met ingezamelde contacten. De opvolging laten we aan jou over.

11 – Zijn er meer bedrijven met dit idee?

Geloof het of niet, maar ooit hebben wij het meegemaakt dat er 2 bedrijven naast elkaar aan Linkedin fotografie deden. Tja, dat is natuurlijk een beetje teveel van het goede en je valt ook maar half zoveel op.
Probeer daarom vooraf inzichtelijk te krijgen of er al een dergelijke foto activatie op de beurs aanwezig is.

12 – HUH? Het waren toch maar 11 tips?

Het waren inderdaad maar 11 tips, maar de belangrijkste tip bewaar ik altijd voor het laatst:) Want, wil je nog meer indruk achterlaten op je aankomende klanten? Voorzie de foto dan van een mooi gepersonaliseerd hoesje! Op het hoesje kan je ook weer tal van marketing uitingen kwijt en zorg je er ook nog eens voor dat de foto mooi blijft.

Op naar meer ‘happy leads’

Ik hoop je met deze tips natuurlijk weer een stap in de goede richting te helpen.
Mocht je nog aanvullende tips of vragen hebben, kan je die in het onderstaande reactieveld achterlaten.

Op naar meer klanten, betere activaties en mooiere herinneringen,

Jasper

Photobooth fotohokjePhotobooths fotomarketing

18 februari 2019

Klanten van Fotobelevenis vertellen…

"Het Fotohokje is een echte aanrader voor een bruiloft, feest of event. Als onze gasten op de bruiloft vonden het fantastisch en zelfs mensen waar je het niet van zou verwachten gingen lekker gek op de foto! Verder goede service en vriendelijke mensen. In een woord: Super!"

Kim van Dalen - Purmerend

Deze bedrijven gingen je voor!

Fotohokje huren Shell vs Fotobelevnis
Fotohokje huren ABN AMRO belevenis
Fotohokje huren KLM fotobelevenis
Fotohokje huren Steps Fotobelevenis
Fotohokje huren Disney fotobelevenis
Fotohokje huren VVN belevenis
Fotohokje huren Hema vs Fotobelevnis
Fotohokje huren Super Trash fotobelevenis
Logo Bossche Vakschool
Fotohokje huren Defensie Fotobelevenis

© 2019 Fotobelevenis   •   Site by: Branding New

^
Bel direct!