fbpx
Profiel foto photo booth smoelenboek intranet

De leukste profielfoto voor het smoelenboek op intranet of LinkedIn

Benieuwd wie er allemaal binnen jouw bedrijf werken en hoe ze eruit zien? Niets is leuker dan een rondje te maken in het smoelenboek op intranet.

“Hé Ger, moet je die zien? En check, toen had Willem nog een snor!”

Het digitale smoelenboek op intranet is veelal een bonte verzameling van profielfoto’s welke door de afgelopen jaren zijn gemaakt. Het ene jaar met een blauwe achterwand, het andere jaar met een witte voor de afwisseling.

Wordt het bij jullie weer eens tijd om een frisse wind door het smoelenboek te laten waaien? Dan heb ik iets te geks voor je in de aanbieding, een profielfoto fotobooth.

Wat dacht jij ervan om bijvoorbeeld 2 weken lang een fotohokje bij je bedrijf neer te zetten, waar iedereen naar hartenlust zijn eigen professionele foto kan laten maken. Dan hoef je niet meer te zoeken naar ‘goedkope profielfoto fotograaf’, het is namelijk vele malen goedkoper dan een fotograaf.

Klinkt dit je goed in de oren? Lees dan snel verder.

Jouw perfecte profielfoto in een foto booth

Laat ik maar meteen beginnen het allergrootste voordeel van een fotohokje voor het gebruik bij profielfoto’s.
Door ons unieke camerasysteem zien mensen precies hoe de foto eruit komt te zien en kunnen ze ongekend veel oefenen. Daarnaast kan je ook gewoon heel veel foto’s maken!

Zo kan je ook meteen verschillende soorten profielfoto’s maken. Bijvoorbeeld een supergrappige voor Facebook, een wat zakelijke voor LinkedIn en natuurlijk een super spontane voor intranet.
Schroom niet om nog even achter het gesloten gordijntje wat gekke poses te ‘striken’ met je collega. Daar is zo’n fotohokje uiteindelijk ook voor.

Verschillende profielfoto's in een photo booth

Zoals Center Parcs de slogan ’echt even samen’ gebruikt, zeggen wij altijd ‘echt even jezelf’.

Een ander groot voordeel van een foto booth is het feit dat er geen fotograaf hoeft te worden betaald die veel uren maakt om al je collega’s op de foto te zetten.
Geld besparen, alleen al bij die gedachte laat jij je mooiste glimlach in ons fotohokje zien.

Waarom een fotohokje gebruiken en niet een fotozuil?

Voor het maken van intranetfoto’s of andere profielfoto’s raden we altijd een fotohokje aan. Dat heeft te maken met de volgende elementen:

–       Privacy – mensen durven achter een gordijn veel meer zichzelf te zijn.

–       Uitgekiende belichting – de flits intensiteit is specifiek afgestemd op de afstand camera tot aan persoon.

–       Achtergrond – in een fotohokje kunnen we elke gewenste achterwand toevoegen. Willen jullie bijvoorbeeld een lichtblauwe achterwand, dan is dat geen enkel probleem.

–       Uniek camerasysteem – ons fotohokje bezit als enige in Nederland een uniek camerasysteem, waarbij mensen altijd recht in de lens kijken.

Is een echte fotograaf ook mogelijk?

Natuurlijk, een echte fotograaf op locatie is zeker mogelijk! Maar als we heel eerlijk zijn.. Is dat echt nodig voor een intranetfoto? De tijd voor een foto is vaak zo minimaal dat mensen niet meteen een hele serie met foto’s krijgen die ze kunnen gebruiken voor allerlei digitale doeleinden.

Eventueel is het bijvoorbeeld wel leuk om een fotograaf in te huren om LinkedIn profielfoto’s te maken van je medewerkers. Dat soort foto’s verdienen nog weleens ongekend vakmanschap. Een LinkedIn photo booth of foto activatie noemen wij dat.

Wat doen we met de foto’s?

Na afloop van de fotosessie komt er natuurlijk een te gek strookje met leuke foto’s uit het fotohokje rollen. Zo krijgt iedereen ook echt een fysiek aandenken mee naar huis.

De digitale bestanden zijn per dagdeel zichtbaar op een iPad buiten het fotohokje en kunnen door de betreffende persoon naar zichzelf via e -mail worden verzonden.

In de e-mail zitten eventueel ook nog mogelijkheden om de foto direct op sociale media te delen.

De geportretteerde beschikt hierbij over het volledige portretrecht van zijn foto en mag deze naar hartenlust gebruiken. Natuurlijk is het ook de bedoeling dat hij 1 foto naar de beheerder van het intranet stuurt, zodat de foto goed kan worden verwerkt.

Smoelenboek AVG

Om je helemaal een smoelenboek expert te maken heb ik ook wat AVG-regels voor je uitgezocht.
Het belangrijkste is dat je gewoon nog foto’s mag maken van de mensen! Maar, als mensen herkenbaar in beeld worden gebracht, is dat in principe een persoonsgegeven.

Een zeer positief onderdeel van de AVG is het feit dat mensen toestemming moeten geven voor het gebruik van de foto.

Laat de mensen dus zelf een foto kiezen die ze graag terug willen zien en gebruik alleen deze foto. Voor wat betreft de overige foto’s raad ik aan om die direct te deleten. Zo kan er nooit en te nimmer misbruik van de foto worden gemaakt.

Tips voor een perfecte smoelenboek foto booth belevenis

–       Start de foto booth niet meteen op maandag om 09:00 uur. Iedereen zal klagen dat ze er niet uitgeslapen uitzien.

–       Het voorjaar en najaar zijn veelal de beste momenten om een fotohokje voor intranetfoto’s neer te zetten. Mensen zijn dan niet overdreven bruin, maar ook niet te bleek.

–       Deel bepaalde afdelingen in door middel van een tijdschema en laat ze allemaal aftekenen of ze op de foto zijn gegaan. Zo voorkom je dat straks de helft van de mensen niet op de foto is gegaan.

–       Probeer het toch wat te coördineren, mensen hebben vaak geen flauw benul wat nou een leuke pose voor een foto is.

–       Hang overal wat leuke voorbeelden van fotosessies op! Zo kunnen mensen alvast wat inspiratie opdoen voor leuke poses.

– Interne communicatie is van groot belang, laat iedereen weten dat er een fotohokje in de hal staat.

En last but not least

Het doel van een fotohokje is vooral het vastleggen van een tijdsmoment met als eindresultaat een onvergetelijke foto afdruk. Stel nou dat je een fotohokje op het werk plaatst, hoe gaaf is het dan als mensen het ook gewoon gebruiken als social booth. Er lekker met wat collega’s induiken en daar de allermooiste herinneringen vastleggen.

Deze foto activatie.. Ze zullen er nog lang van nagenieten.. Al is het alleen maar op het intranet.

Ik wil graag meer info!

Verderop in het jaar nog een leuk zakelijk evenement, bruiloft of feest?

Fotohokje huren voor je kerstborrel – Maak je kerstborrel echt een keer onvergetelijk

Fotohokje huren voor een nieuwjaarsborrel – De beste wensen, maar dan eens in een leuke setting!

Fotohokje huren voor je zomerborrel – Eindelijk eens met die leuke collega op de foto.

Mocht je prive dit jaar nog iets te vieren hebben:

Fotohkje huren voor je bruiloft

Facebook Comments

Photobooth fotohokje

14 oktober 2019

Klanten van Fotobelevenis vertellen…

"Op zondag had ik als weddingplanner een surprise bruiloft georganiseerd en was ik die dag ook aanwezig als ceremoniemeester. De communicatie vooraf, tijdens en na het event was top. Ze hielden me met alles op de hoogte, ook tijdens het event. Hierdoor is een prachtig product geleverd. Stefan is er de hele avond geweest en heeft zelfs iedereen gemotiveerd om een foto is het gastenboek te plakken. Het gastenboek staat dan ook vol met leuke foto's uit het fotohokje met een leuke tekst erbij. Het bruidspaar en de gasten vonden het helemaal leuk. Bedankt Stefan, Jasper & de rest van het team!"

Adriana

Deze bedrijven gingen je voor!

Fotohokje huren Miss Etam fotobelevenis
Fotohokje huren Shell vs Fotobelevnis
Fotohokje huren Steps Fotobelevenis
Fotohokje huren Haribo Fotobelevenis
Fotohokje huren Hema vs Fotobelevnis
Fotohokje huren Forever21 Fotobelevenis
Logo Bossche Vakschool
Fotohokje huren Hunkemoller fotobelevenis
Fotohokje huren VVN belevenis
Fotohokje huren Mc Donalds fotobelevenis

© 2019 Fotobelevenis   •   Site by: Branding New

^
Bel direct!