Photobooth huren met social media upload

Photobooth huren met Social Media Sharing

Let’s get social!

Mag ik heel eerlijk tegen je zijn? Eigenlijk ben ik zelf super slecht met Social Media!
Nou ja, met het toepassen ervan voor ons bedrijf Fotobelevenis.

Ik post veel te weinig nieuwtjes op Facebook, plaats maar af en toe een foto op Instagram en over Twitter zal ik maar zwijgen.

Social Media heeft gewoon niet zo mijn prioriteit.. Laat mij maar lekker innoveren met onze website en de nieuwste fototechnieken.

Maar, nu komt het dilemma.. Want, hoe schrijf je een goede blog over Social Media Sharing opties van bij een photobooth als je zelf heel weinig gebruik maakt van deze kanalen.

Hoewel ik dan wel niet zoveel op onze eigen kanalen post, heb ik afgelopen jaren wel super vaak samengewerkt met bedrijven die Social Media Sharing hoog in het vaandel hebben staan.
Vanuit die samenwerking heb ik niet alleen veel geleerd, maar heb ik voor deze klanten alle mogelijk sharing opties vanuit onze photobooths uitgezocht en getest.
Eigenlijk mag ik mezelf dus best een Social Photobooth Expert noemen, ook al maak ik er zelf weinig gebruik van.

Speciaal voor jou

Deze blog is speciaal voor jou geschreven, in de hoop dat jij met de inzet van een fotobooth het maximale uit je social media gaat halen. Dit alles natuurlijk in de hoop dat er meer omzet wordt gemaakt!

Toen ik nog een kleine jongen was

Verbinding met klanten is altijd al belangrijk geweest!  Connectie maken met je doelgroep, dezelfde taal spreken en natuurlijk toegevoegde waarde leveren.
Deze punten bij elkaar zorgen er vaak voor dat mensen overgaan tot een aankoop.

Ondertussen tikte ik afgelopen jaar ook de 40 aan en mag ik praten over ‘vroeger’. Die goede oude tijd, waarin je alleen landelijk in connectie kon komen met je doegroep door een grote advertentie in de Telegraaf te plaatsen, op de huishoudbeurs te staan, of op Nederland 1, 2 of 3 een reclame commercial kon aankopen.
Grote kanalen, welke daardoor ook alleen voor grote ondernemers toegankelijk waren.

Het doel van al deze vaak leuke/ opvallende campagnes is het in verroering brengen van de aankomende klanten. Zo weet ik zeker dat mijn ouders meer Pindakaas in huis hebben gehaald na deze commercial.

Nu in de grote wereld

Tegenwoordig is dat natuurlijk allemaal anders. Ook al ben je klein, dan nog kan je de hele wereld bereiken voor een beperkt budget.
Vaak kan je de kosten helemaal goed reguleren als je exact weet wat jouw doelgroep is.
Maar, door de komst van Social Media krijgen we ondertussen ook een behoorlijke overkill van al die mensen die ons proberen te bereiken!
Als mijn vriendin bij de Zalando heeft geshopt, dan zie ik dat overal terug in de advertenties die aan mij worden vertoont. Eigenlijk klik ik nooit op dit soort advertenties, mits ze zichzelf compleet onderscheiden van de rest.

Een photobooth maakt je onderscheidend

Ben jij zelf weleens een photobooth ingedoken?

Ja! Dan weet je hopelijk dat zo’n echte foto print mensen compleet in vervoering brengt.

Nee? Dan mag je altijd eens bij ons op de zaak langskomen om het te ervaren. Maar, hopelijk geeft onderstaand filmpje je ook al een goede beleving.

De belevenis in het hokje in combinatie met de direct afgedrukte fotoprint is volgens ons de allerbeste offline marketing tool!

Want, mensen nemen die print mee naar huis, prikken ‘m op het prikbord en laten de fotostrip aan mensen uit hun ‘inner circle’ zien.
Omdat jouw merklogo natuurlijk onderaan de fotostrip pronkt, maak je deze mensen als het ware merk ambassadeurs.
Vanuit onderzoek [1] blijkt dat de fotostrips gemiddeld toch wel zo’n 1,5 jaar bij mensen op het prikbord blijven hangen.
De reden van deze lange prikbord hangtijd is vooral omdat we tegenwoordig super weinig foto herinneringen hebben.

Ik weet genoeg, laat mij de prijzen zien!

Je bereik vergroten met een photobooth

Om het bereik van je foto activatie en klant beleving naast de on-site activatie te vergroten zijn er tal van mogelijkheden om de foto’s aan je klanten beschikbaar te stellen.

Laat mensen de foto’s naar zichzelf toe mailen

Mijn meest favoriete optie is onze Email optie. De foto’s die in de photobooth worden gemaakt, zijn aan de buitenzijde van de booth (om doorstroming in de photobooth te vergroten) op een Ipad zichtbaar. Vanaf de Ipad is het mogelijk om je foto terug te vinden en deze eenvoudig naar jezelf te mailen.

Deze Email is geheel naar wens in HTML (dus met alle mogelijke links) te personaliseren, zodat mensen ook echt het gevoel krijgen alsof ze dit cadeautje van jullie krijgen. Zelfs het email adres van de afzender is in te stellen.

Maar wat moeten we dan in die mail zetten?

Dat is een vraag die we heel vaak krijgen te horen! Zelf raad ik altijd aan om een actie in je mail te vermelden. Dat vinden mensen nou eenmaal super leuk.

Het kan daarnaast ook andere mensen overtuigen om de foto naar zichzelf te mailen, want wij zijn allemaal toch gek op acties!

Zo geeft WE je 5 euro korting op een volgende aankoop (iets wat mensen bij hun volgende aankoop meestal vergeten) als je in de winkel je mailadres geeft voor de nieuwsbrieflijst.
Zo sta ik zelf met al mijn mailadressen in hun systeem, maar heb ik eerlijk gezegd nog nooit gebruik gemaakt van de korting:)

Sharing opties in de mail

Wat is er nou fijner dan mensen zelf te laten beslissen of ze een foto wel of niet willen delen (moet de ontwikkelaar van onze software hebben gedacht).
Door ze dit ook zelf te laten doen, zijn ze heerlijk actief met jullie merk in de weer. Door geintegreerde social media buttons onderaan de mail, is het super eenvoudig om je foto’s ’s avonds thuis op de bank te delen op Social Media.

Je E-mail adres in ruil voor een fotoprint

Voor wat hoort wat luidt het gezegde! 99% garantie dat iedereen zijn of haar Email adres intoets om een echte foto print te bemachtigen. De mailadressen worden na afloop van de activatie in een overzichtelijk Excell bestand aangeleverd. Wil je de mailadressen ook echt gebruiken voor een nieuwsbrief? Dan is het wel raadzaam om de mensen een disclaimer aan te laten vinken, waarin ze toestemming geven dat jullie het mailadres gebruiken.

Direct delen op Facebook / Instagram / Twitter

Hoe gaaf is het al mensen hun foto’s direct vanuit de boooth meteen ook op Facebook, Instagram & Twitter plaatsen? Het zou een ongekende boost aan je campagne geven!
Maar, na 8 jaar Fotobelevenis ben ik erachter gekomen dat mensen tegenwoordig haast hebben en de inloggegevens  (deze zijn vereist voor het posten) voor deze accounts niet meer uit hun hoofd kennen.
Het levert een ongekende vertraging op bij de Ipad, waardoor er minder mensen hun foto kunnen delen.

Verder is het ook zo dat hastags (welke via externe systemen worden toegevoegd) niet door Instagram en Twitter worden geïndexeerd.. Dat hebben ze natuurlijk innovatief ontworpen, zodat ze eigenlijk geen echte toegang geven aan externe partijen. M.a.w. post je via de Ipad een foto op Instagram, dan kan je deze niet op de hashtag zelf terugvinden, maar alleen op je persoonlijke kanaal.

Om dit verhaaltje af te sluiten, raden we directe social upload via de Ipad af bij alle soorten photobooths.

Alle foto’s uploaden naar een Facebook Fanpage

Wil je de foto’s wel direct op Facebook posten, dan is er nog een andere geweldige optie!

De directe upload naar een Facebook Fanpage.
Zoals het woord het zegt, worden alle foto’s via onze app direct naar jullie Facebook Fanpage gestuurd. Mensen kunnen hun digitale foto dan op je Facebook pagina terugvinden.
Dat levert doorgaans een mooie stroom aan traffic op. Zelfs nu iedereen Facebook aan het verlaten is:)

Aandachtspunten hierbij zijn wel:

– Maak het super duidelijk dat de foto’s direct op Facebook komen. In enkele gevallen willen mensen dat namelijk echt niet.
– Geef op de fotoprint duidelijk aan waar ze de foto kunnen downloaden (zo kunnen ze thuis op de bank heerlijk jullie Facebook pagina bezoeken
– Koppel een leuke Facebook actie aan het geheel om de traffic nog meer te zien groeien.

Verhoog je exposure nog meer met GIF-animatie

Je exposure nog meer verhogen? Dat kan door het gebruik van onze GIF optie.

Bij onze GIF optie worden de foto’s verwerkt tot een zeer kort fimpje, dat heen en weer beweegt (Ook bekend als Boomerang GIF). Door de beweging van de foto’s, zullen mensen deze foto veel sneller opmerken dan andere foto’s! Toevoeging van jullie logo geeft je ook hier weer een leuk interactief momentje samen.

Gif fotobooth voor de leukste feesten
Alles over deze optie kan je uitgebreid lezen op “GIF BLOG

Conclusie

Hoewel het tegenwoordig veel eenvoudiger is geworden om de juiste doelgroep te bereiken, is deze doelgroep ook behoorlijk ongevoelig geworden door een overkill aan marketing.

Het blijft daarom net als vroeger van uiterst belang om goed op te vallen en het liefst bij de mensen in huis te komen.

Een photobooth belevenis in combinatie met Social sharing vat beide facetten goed samen, waardoor de kans van slagen groter zal worden.

Ik hoop je met deze blog natuurlijk weer een stap verder te hebben geholpen in het opzetten van jouw ideale manier van marketing.
Hoewel we zelf dan niet zo ‘uber’ actief zijn op Social media, is het wel ons doel om onze klanten te helpen met een ongekende exposure beleving.

[1] Lensselink J. 2017 – Onderzoek onder mijn familie en vrienden

Vraag direct jouw offerte aan!

 

Andere interessante blogs:

Hoe je een perfecte fotostrip uit een fotohokje krijgt

Goedkoop fotohokje huren – de 10 voordelen ontrafeld

Photobooth huren? Wij helpen je verder

Complete gids voor fotohokje huren

Facebook Comments

Photobooth fotohokjePhotobooth huren zakelijk

12 april 2018

Klanten van Fotobelevenis vertellen…

Alles was heel goed geregeld. De medewerker was enthousiast! Van de bezoekers hebben we alleen maar positieve reacties gehad over de photo booth.

Bram

Deze bedrijven gingen je voor!

Fotohokje huren Forever21 Fotobelevenis
Fotohokje huren ING vs Fotobelevnis
Fotohokje huren Super Trash fotobelevenis
Fotohokje huren ABN AMRO belevenis
Zakelelijke klanten die een photobooth huren voor fotoactivatie
Fotohokje huren Disney fotobelevenis
Fotohokje huren Steps Fotobelevenis
Fotohokje huren Haribo Fotobelevenis
Fotohokje huren Defensie Fotobelevenis
Fotohokje huren KLM fotobelevenis

© 2018 Fotobelevenis   •   Site by: Branding New

^
Bel direct!